Marker
                               

||. STONES IN HIS POCKET

oerol, TONEELSCHUUR  //
regie MAREN BJORSETH met BENJAMIN MOEN en DANIEL CORNELISSEN

muzikant, componist
 twee weken op Oerol gestaan met deze te gekke voorstelling. Ik mocht met melancholische tussenspelen een supergrappig stuk met twee te gekke acteurs langzaam naar een tragedie helpen. 



‘Stones inhis pockets gaat over het geloof dat het leven anders kan. Over de afstand tussen de gewone mensen en de mensen die het gemaakt hebben in het leven. Het kleine dorp versus de grote wereld’
– Maren E. Bjørseth
Na Emilia Galotti regisseert Maren E. Bjørseth in de zomer van 2018 de tragikomedie Stones in his pockets (1999) van Marie Jones als locatievoorstelling op Oerol en andere festivals.
Charlie en Jake ontmoeten elkaar op de filmset waar ze als figuranten aan het werk zijn. Via hen ontmoeten we een groot aantal personages in hun dorp en op de filmset, die we volgen gedurende de opnames van een groots kostuumdrama. Bijzonder detail: alle rollen in Stones in his pocket worden gespeeld door twee acteurs.



 


NRC ★★★★
“Door de snelle rolwisselingen en het sterke acteerwerk verliest Stones in his pockets nergens vaart. Luchtige momenten en drama grijpen prachtig in elkaar. Een voorstelling, zoals je die graag op Oerol ziet.”

Volkskrant ★★★★
“Een partytent in een weiland. Een speelvloer van pallets. Twee kledingrekken vol kostuums en één muzikant (Wilko Sterke) die een sterke soundscape produceert”

Scenes ★★★★
“Stones in his pocketis dan ook vooral een voorstelling die het moet hebben van uitmuntend spel waarbij de twee spelers fraai ondersteund worden met muziek van Wilko Sterke.”

Parool
“Bjørseth balanceert in haar regie kundig tussen humor en tragiek, het einde is mooi hoopvol zonder moralistisch of melodramatisch te worden. Wilko Sterke verzorgt ondertussen live vanuit de filmcatering de prachtige soundscape”





Theaterkrant ★★★
“De beide acteurs spelen alle vijftien rollen, waarbij ze muzikale begeleiding krijgen van een schitterende soundscape van Wilko Sterke. De geluidsontwerper staat terzijde van de speelvlonder en geeft met elektronica, saxofoon en slagwerk de beat aan. Elke rolwisseling krijgt een krachtige impuls vooraf.”

TROUW★★
“het stuk krijgt geen diepte omdat er te snel geschakeld wordt tussen verschillende scenes en personages”